Każdy z nas na pewno nie lubi kiedy nasze auto się psuje. Często bowiem okazuje się, że koszty będą wysokie i dodatkowo nasze auto będzie unieruchomione na kilka dni. Jedną z najpoważniejszych awarii jest sprzęgło. Jest to element, który pozwala nam zmieniać płynnie biegi bez zgrzytów. Ten element niestety nie jest niezniszczalny i jego okładziny zużywają się po kilku latach eksploatacji. Wtedy możemy odczuwać tak zwane ślizganie się sprzęgła co objawia się przez bardzo powolne przyśpieszanie naszego auta. Czasem wystarczy takie sprzęgło jednak tylko wyregulować. Poniżej krótka instrukcja.
Regulacja sprzęgła
To czy możemy w naszym aucie wyregulować sprzęgło zależy od jego rodzaju. Może ono być sterowane hydraulicznie lub mechanicznie. W tym drugim tylko przypadku możemy pokusić się o regulację. Za to odpowiada linka sprzęgła, która posiada wbudowany regulator, który niestety czasem zawodzi. Wiele osób zadaje pytanie jak ścisnąć samoregulator linki sprzęgła , aby można było ustawić sprzęgło? Jest kilka wersji tej konstrukcji w zależności od marki samochodu jaki mamy. Przeważnie w każdym rozwiązaniu mamy mechanizm, który należy wcisnąć, aby odblokować zacisk linki sprzęgła. Po wciśnięciu linka powinna być luźna i można ją swobodnie podciągnąć. Dzięki takiej operacji jesteśmy w stanie wyregulować sprzęgło w taki sposób, aby przy małym skoku pedała, można załączyć napęd auta. Taka regulacja jednak nie jest najprostszą czynnością. Jeżeli nie czujemy się na siłach warto podjechać do najbliższego mechanika.