Bezpieczeństwo uczestników ruchu drogowego

Współczesne bardzo restrykcyjne wymagania co do bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego wymuszają na producentach pojazdów stosowanie rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa zarówno kierującego pojazdem, jego potencjalnych współpasażerów jak i pozostałych uczestników ruchu.

Zintegrowane systemy bezpieczeństwa we współczesnych pojazdach

Systemy takie jak: ABS, ESP, Asystent Toru Jazdy, Asystent Martwego Pola, poduszek i kurtyn powietrznych, automatyczne hamowanie w przypadku wykrycia pieszego, czujniki parkowania, reflektory skrętne czy też system poduszek powietrznych mają na celu poprawę bezpieczeństwa. Zastosowanie takich rozwiązań wymaga wyposażenia pojazdu w elektroniczne układy scalone – extroic . Takie układy pozwalają na wykonywanie skomplikowanych operacji i podejmowanie kluczowych decyzji bądź też wyświetlanie istotnych parametrów dla użytkownika w oparciu o sygnały z szeregu czujników (czujnik zderzeniowy, ultradźwiękowy, temperatury itp. ). Użytkowanie pojazdów w szerokim zakresie temperatur i warunków atmosferycznych wymaga od układów scalonych pracy w wyżej wymienionych warunkach. Dlatego układy takie najczęściej chronione są poprzez szczelne obudowy odporne na uderzenia i wilgoć. Dodatkowo jednostka centralna do której wpływają sygnały z układów peryferyjnych musi cechować się odpowiednią pojemnością i szybkością przetwarzanych wszystkich danych cyfrowych i analogowych, tak, aby móc szybko reagować na potencjalne zagrożenia pojawiające się dla uczestników ruchu drogowego.