Współczesne bardzo restrykcyjne wymagania co do bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego wymuszają na producentach pojazdów stosowanie rozwiązań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa zarówno kierującego pojazdem, jego potencjalnych współpasażerów jak i pozostałych uczestników ruchu.
Zintegrowane systemy bezpieczeństwa we współczesnych pojazdach
Systemy takie jak: ABS, ESP, Asystent Toru Jazdy, Asystent Martwego Pola, poduszek i kurtyn powietrznych, automatyczne hamowanie w przypadku wykrycia pieszego, czujniki parkowania, reflektory skrętne czy też system poduszek powietrznych mają na celu poprawę bezpieczeństwa. Zastosowanie takich rozwiązań wymaga wyposażenia pojazdu w elektroniczne układy scalone – extroic . Takie układy pozwalają na wykonywanie skomplikowanych operacji i podejmowanie kluczowych decyzji bądź też wyświetlanie istotnych parametrów dla użytkownika w oparciu o sygnały z szeregu czujników (czujnik zderzeniowy, ultradźwiękowy, temperatury itp. ). Użytkowanie pojazdów w szerokim zakresie temperatur i warunków atmosferycznych wymaga od układów scalonych pracy w wyżej wymienionych warunkach. Dlatego układy takie najczęściej chronione są poprzez szczelne obudowy odporne na uderzenia i wilgoć. Dodatkowo jednostka centralna do której wpływają sygnały z układów peryferyjnych musi cechować się odpowiednią pojemnością i szybkością przetwarzanych wszystkich danych cyfrowych i analogowych, tak, aby móc szybko reagować na potencjalne zagrożenia pojawiające się dla uczestników ruchu drogowego.